Anasayfa İletişim Site Haritası
 
ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi
 
Sistem Belgelendirme
ISO 9001:2008
ISO 22000:2005
ISO 14001 : 2004
PAS 220 (ISO 22002-1)
OHSAS 18001
TS ISO 10002
 
Etkinliklerimiz & Duyurular
BS EN 15713:2009 Gizli Malzemenin Güvenli İmhası 09.05.2018
CQI & IRCA Onaylı ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi Başdenetçi Eğitimi 08.03.2018
CQI & IRCA Onaylı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Başdenetçi Eğitimi 08.03.2018
CQI & IRCA Onaylı ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Başdenetçi Eğitimi 07.03.2018
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi 24.10.2017
 
 
 
Günümüzde giderek artan rekabet ortamında, şirketlerin başarmak zorunda oldukları ana hedefler vardır. Bunların içinden bazı hedefler kritiklik açısından ön plana çıkmaktadır.
  • Müşteri İhtiyaçlarını Karşılayabilmek
  • Maliyetleri Azaltarak, Verimliliği Arttırmak
  • Yeni Ürün ve Hizmetleri Pazara Sunmak
Şirketler için artık herkesin elinden gelenin en iyisini yapması bu hedefleri yakalamak için yeterli bir çözüm olamamaktadır. İlk başta gerekli olan, herkesin ne yapması gerektiğini bilmesidir. İşte ISO 9000 bu hedefleri gerçekleştirebilecek bir kalite sistemi oluşturmak amacıyla kullanılabilen bir Kalite Yönetim Sistemi modelidir. Ayrıca ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi üretim kuruluşlarının yanı sıra turizm, finans, sigortacılık, sağlık, v.b. diğer hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren kuruluşlarda da uygulanabilecek esnek bir standarttır. Söz konusu model sağduyuya dayalı temel bir yönetim sistemi için bir dizi şart sıralamakta ve uygulamak için geçerli araçları vermektedir. Aynı zamanda maliyetlerde düşüş, yönetimin sistemi kontrolünde gelişmişlik, müşteri beklentilerine cevap verebilme ve organizasyonun tümünde bir verimlilik artışı hedeflenmektedir.
ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem, Toplam Kalite Yönetimi temel prensiplerini içinde barındırmaktadır. Bu prensipler aşağıda sıralanmaktadır.
  • Müşteri Odaklılık: Kuruluşlar müşterilerine bağlıdırlar, bu nedenle müşterinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı müşteri şartlarını yerine getirmeli ve müşteri beklentilerini de aşmaya istekli olmalıdırlar.
  • Liderlik: Liderler, kuruluşun amaç ve idare birliğini sağlar. Bunlar, kişilerin, kuruluşun hedeflerinin başarılmasına tam olarak katılımı olduğu iç ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.
  • Kişilerin katılımı: Her seviyedeki kişiler bir kuruluşun özüdür ve bunların tam katılımı yeteneklerinin kuruluşun yararına kullanılmasını sağlar.
  • Proses yaklaşımı: Arzulanan sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir proses olarak yönetildiği zaman daha verimli olarak elde edilir.
  • Yönetime sistem yaklaşımı: Birbirleri ile ilgili proseslerin bir sistem olarak tanımlanması, anlaşılması ve yönetilmesi, hedeflerin başarılmasında kuruluşun etkinliğine ve verimliliğine katkı yapar.
  • Sürekli iyileştirme: Kuruluşun toplam performansının sürekli iyileştirilmesi, kuruluşun kalıcı hedefi olmalıdır.
  • Karar vermede gerçekçi yaklaşım: Etkin kararlar, verilerin analizine ve bilgiye dayanır.
  • Karşılıklı yarara dayalı tedarikçi ilişkileri: Bir kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdır ve karşılıklı yarar ilişkisi, her ikisinin artı değer yaratması yeteneğini takviye eder.
ISO Nedir?
Uluslararası Standartlar Organizasyonu (International Organization for Standardization)nun kısaltılmış halidir. 1947 yılında kurulmuş olup, merkezi İsviçrenin Cenevre Şehrindedir. Kuruluş amacı; dünya çapında geçerliliği olacak şekilde standartlar yayınlamak ve böylelikle ürünlerin/hizmetlerin uluslararası dolaşımına katkıda bulunmaktır.
ISO 9000 Nedir?
Organizasyonların müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış olan bir standartlar bütünüdür.
 
ISO 9001 Nedir?
Kalite Yönetim Sistemlerinin kurulması esnasında uygulanması gereken şartların tanımlandığı ve belgelendirme denetimine tabi olan standarttır. Verilen belgenin adıdır.
 
ISO 9001:2008 Nedir?
ISO 9000 standardı, her 5 yılda bir ISO tarafından gözden geçirilmekte ve uygulayıcıların görüşleri ve ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli revizyonlar yapılarak yeniden yayınlanmaktadır. 2008 rakamı, bu revizyonun 2008 yılında yapılıp, yayınlandığını gösterir versiyon tarihidir (ISO 9001:2008 versiyonu).
 
ISO 9001:2008 in Faydaları
  • İşletmenin piyasa itibarında artış sağlanması
  • Çalışanlarda kalite bilincinin artırılması
  • Pazarlama faaliyetlerinde rakiplerden farlılık sağlanarak rekabet gücünün arttırılması
  • İşletmenin uluslararası geçerliliğe sahip bir kalite belgesi edinmesinin getirdiği ticari avantajlardan yararlanabilme
  • Müşteri ve proses odaklı bir yaklaşımın benimsenmesi
  • Müşteri memnuniyetinde ve müşteri sadakatinde artış sağlanması
  • Hata oranlarında, firelerde, yeniden işlemelerde azalma sağlanması
  • Girdi, üretim ve son kontrollerin etkin olarak yapılabilmesi
  • Sistematik yaklaşım ve proses yaklaşımının kavranması
  • Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlanması
  • İşletme içi yetki ve sorumlulukların tespitinde ve dağıtılmasında kolaylık sağlanması
  • Beraber çalışılan firmalara ve müşterilere işletmenin bir Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde yönetildiğini ispatlayarak güven sağlanması
  • İşletme faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dokümantasyonun (altyapının) oluşturulması
  • Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması
  • Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi
  • Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması
 

 

 
Bu Sayfayı Paylaş
 
 
Eğitim Takvimi Eğitimlerimizle ile ilgili bilgileri tarihleri ve detaylı eğitim içeriklerini bu bölümden takip edebilirsiniz. Sizlere profesyonel eğitimler verebilmek için kadrumuz hizmetinizdedir.>>
 
 
Referanslarımız Çağdaş ve kaliteli danışmanlık & eğitim hizmeti veren firmamız sizlerin güven ve desteğini kazanmaya devam etmektedir...>>
 
Etkinlikler & Duyurular
Baş Denetçi eğitimlerimiz başladı. Kayıt için bize başvurabilirsiniz. 14.08.2011
 
Bizi Takip Edin
AnasayfaİletişimSite HaritasıAtak Mail